Monday, March 26, 2012

10 Mac Perlukah Kita Tahu Siapa Ex-Boyfrenz @ Ex-Girlfrienz Kekasih Kita ?

Sesetengah orang fikir, lau dapat tahu sedikit tentang bekas kekasih kita, kita dapat bandingkan dengan diri kita. Ada dua perspekstif berbeza, satu kita dapat baiki kelemahan kita, satu lagi mungkin kita rasa kita bukan untukknya. Kadang-kadang, bila kita rasa si dia tidak sesuai untuk diri kita, mulalah kita cakap yang bukan-bukan, padahal si dia tidak kisah pun tentang kita. Yang lelaki selalunya takut nak bercerita tentang bekas teman wanitanya kerana bimbang si dia yang dicintai sekarang cemburu, ragu-ragu dan banyak soal. Yang wanita lak, lain ceritanya, wanita nie kadang-kadang suka bercerita perihal bekas teman lelakinya, mana taknya.. wanita nie suka bercerita. Sebenarnya, wanita suka bercerita sebab nak sampaikan mesej pada temannya sekarang supaya tidak mahu jadi seperti bekas temannya. Tapi lelaki nie kadang-kadang lau panas baran atau kuat cemburu, mesti fikir lain.

Kalaulah tahu kita nie pernah bercinta kemudian putus dan mahu sambung balik, tak payahlah kita nak 
sembang-sembang dengan ex kita terutama dekat Facebook , punyalah banyak komen kat situ. Lau kita terbaca komen daripada bekas teman kekasih kita camner? Tak ke panas hati kita? Haish...
 
Memanglah banyak pandangan masing-masing, tapi bagi saya, tidak wajib atau perlu untuk tahu maklumat tentang bekas kekasih kita. Tapi lau perlu, tengoklah keaadaannya dan masanya, kalau pasangan kita nampak OK jer... Go on la... tapi jangan tiap-tiap hari duk cakap pasal bekas teman jer... tengok-tengok.. kita lak yang jadi bekas seterusnya... Kih3.. So pe2 pon, korang fikirkanlah sendiri yer..tak yah nak gopoh-gopoh nak tahu semua, simpan bila nak kahwin nanti... :)

No comments: